הדרך הלילית אל הקלפי

אחרי ארבע מערכות בחירות, ועדת הבחירות המרכזית ויתרה סוף סוף על הסרטון “כוחו של קול” (שהחליף בתורו את יוגב המנג’ס). הוא התחיל כסרטון די מוצלח ב-2013 ולאט לאט הידרדר בגלל קריינות חוזרת ודי משעממת מ-2015 ועד ספטמבר האחרון. הסרטון החדש נקרא “הדרך אל הקלפי” והוא מראה את המידע הבסיסי הדרוש כדי להצביע: איך מגיעים, שעות פתיחה, אילו תעודות צריך והכי חשוב – איך מצביעים.

החלק שבו מסבירים איך מצביעים ועל סמך מה נפסלות מעטפות חשוב במיוחד. ישנם אנשים רבים שלא יודעים איך מצביעים (לא רק בני 18 שמצביעים בפעם הראשונה), או מחפשים להצביע לרשימה א’ וראש ממשלה מרשימה ב’ (נתקלתי בהם באופן אישי בעבודתי בקלפי). ההסבר של “מעטפה אחת, פתק אחד” אמור להיות קליט וברור ואת שלבי הממשלה אמורים ללמד בכלל בבתי הספר (עם זאת, אולי כדאי להוסיף גם את החלק הזה לסרטוני ההדרכה).

עם כל החשיבות של סרטון ההדרכה, ועדת הבחירות המרכזית עשתה טעות קריטית אחד: שיבצה אותו בסוף תשדירי התעמולה. לתשדירים האלה רייטינג נמוך מאוד וסרטון ההדרכה משודר בסופם, כמעט בחצות, אחרי שתמו תשדירי התעמולה ויש סיכוי גבוה שאנשים ינטשו את הטלוויזיה. כך נוצר מצב שהצופים היחידים הם המשוגעים לדבר, אלה שיכולים לדקלם את ההנחיות בסרטון מתוך שינה.

ועדת הבחירות צריכה לשדר את הסרטונים האלה לפני או תוך כדי מהדורות החדשות של שמונה, בדיוק כמו שישנן הדרכות בנוגע לפקחי טוהר הבחירות לפני מהדורות החדשות. אם כבר משקיעים בסרטוני הדרכה, כדאי שהם ידריכו אנשים.

פורסם תחת ועדת הבחירות המרכזית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *