בחירות נקיות בנובמבר

אחרי שדיברו באפריל על תרחיש של בחירות בספטמבר, עוברים לדבר עכשיו על תרחיש של בחירות בנובמבר. הפעם, עם הרבה יותר ידע על הקורונה וחשש ממשי מערבוב של קורונה ושפעת בחורף, תוהים בוועדת הבחירות איך מתכוננים לאירוע כזה.

בחדשות 12 העלו אתמול את התהיות האלה והציגו תוך כדי את התמונות של פתיחת קלפיות הקורונה שנעשתה על ידי צוותים בחליפות קורונה מלאות. דפנה ליאל שהציגה את הסוגיה שאלה מי בכלל יסכים לעבוד שם, האם יצטרכו להעלות שכר ומה יעשו עם כל המבודדים.

ראשית, אנחנו תיכף באוגוסט, אז הידע שלנו על קורונה גדול בהרבה מזה שהיה במרץ. אנחנו יודעים שמסכות ושהיה באוויר הפתוח מאוד יעילות בהפחתת ההדבקה. מכאן, יתכן שהפתרון למבודדים הוא לא קלפיות מיוחדות (כי הן יוסיפו כמאה אלף מעטפות כפולות, לפחות לפי המספרים כרגע) אלא קלפיות באוהלים באוויר הפתוח, בדומה לקלפיות הקורונה שהיו במרץ. לא קלפיות מיוחדות, אלא כל הקלפיות. אופציה נוספת היא לדרוש חלונות פתוחים ובלי מזגן, דרישה שיכולה להיות סבירה לנובמבר.

כדי לוודא שאין הדבקה, שוטרים יצטרכו לוודא חבישת מסכה עוד לפני הכניסה לאיזור הקלפי וסדרנים יצטרכו לוודא חיטוי וייבוש ידיים לפני כל כניסה לחדר ההצבעה. לעובדי הקלפי יהיה נוזל חיטוי וכפפות למגע בתעודות הזהות. מכיוון שהדבקה דורשת שהיה ממושכת ליד אדם חולה, הסיכון לעובדי הקלפיות והמצביעים די נמוך (גם מבחינת כניסה לבידוד). כל מצביע יקבל כפפות שאיתן בלבד יגע במעטפה ובפתקים ויתבקש להימנע ממגע בפנים. כך תימנע הדבקה דרך פתקי ההצבעה (שמהווים סיכון נמוך מאוד).

בספירת הקולות לא יהיה צורך בחליפת קורונה וכפפות. מכשיר חיטוי פשוט ומבוסס אדים יעשה עבודה טובה מאוד. הדבקה בקורונה דרך נייר היא מאוד נדירה. אם המעטפות והפתקים יחוטאו באמצעות מכשיר כזה במהלך היום ולפני הספירה, לסופרי הקולות אין ממה לחשוש. החשש היחיד של עובדי הקלפיות ועובדי ועדות הקליטה צריך להיות זה מזה. הם יאלצו לחבוש מסכות לאורך כל היום על מנת לשמור על חבריהם לקלפי.

כמו שציינתי בעבר, העיכוב בהליכי ההצבעה אמור לגרום לכך שיהיו יותר קלפיות (ולא הארכת זמני ההצבעה או פיצולה לימים). עם זאת, הידע שלנו כרגע לגבי קורונה מאפשר לנו לערוך בחירות לכנסת בצורה בטוחה לעוסקים במלאכה תוך שמירה על הדבקה מינימלית. בעיות הלוגיסטיקה העיקריות יהיו מציאת מזכירים (בעיה שצפויה להחריף בעקבות החשש מהקורונה), מציאת מקומות קלפי נוספים, הקמת אוהלים ומציאת תקציב במקרה שאכן נלך לבחירות בנובמבר.

פורסם תחת ועדת הבחירות המרכזית, תקשורת מבוססת המצאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *